Eluno.pl – Odzież, Moda, Stylizacje, Porady

Eluno to blog o modzie i urodzie. Sprawdź najnowsze modowe trendy i porady!

Porady

Dieta 1000 kalorii – efekty i zalecenia

Dieta 1000 kalorii – efekty i zalecenia

Dieta 1000 kcal w ostatnim czasie jest jedną z najpopularniejszych diet, stosowanych w celu zniwelowania nadprogramowych kilogramów. Zasada diety jest prosta, polega na codziennym dostarczaniu organizmowi posiłków, których wartość nie przekracza 1000 kcal. Jej zaletą jest skuteczność i szybka utrata masy ciała. Tylko czy na pewno jest to dieta odpowiednia i bezpieczna dla organizmu?

Jakie są założenia diety 1000 kcal?

Dieta 1000 kcal polegająca na dostarczaniu organizmowi posiłków o wartości kalorycznej nieprzekraczającej 1000 kalorii jest wymagająca, gdyż wymaga codziennego przeliczania wartości odżywczych posiłków, jednak jest na tyle skuteczna, że warto poświęcić jej odpowiednią ilość uwagi. Wartość energetyczna spożywanych każdego dnia posiłków nie może przekraczać 1000 kcal.

Bez wątpienia jedną z istotniejszych zalet diety 1000 kcal jest to, że przy jej stosowaniu nie ma konieczności rezygnacji z ulubionych przysmaków. Najeży jednak zmniejszyć ich ilość (szczególnie gdy są bardzo kaloryczne) i spożywać nieco rzadziej niż dotychczas.

Ze względu na ograniczoną ilość kalorii, komponując posiłki w diecie, warto stawiać przede wszystkim na różnorodne owoce (niskokaloryczne), warzywa, nasiona roślin strączkowych, pełnoziarniste produkty zbożowe, ziemniaki, chude mięso i wędliny, chude ryby oraz białka jaj. Ze względu na cenne wartości odżywcze dla organizmu warto umieścić w diecie również odrobinę orzechów.

Zalecane jest spożywanie 5 posiłków dziennie. Dodatkowo należy pić co najmniej 2 litry wody każdego dnia.

Dieta 1000 kcal nie zakłada wykonywania dodatkowej aktywności fizycznej. 5 posiłków dziennie o odpowiedniej wartości kalorycznej są całkowicie wystarczające dla osiągnięcia zamierzonych efektów.

Czego należy unikać na diecie 1000 kcal?

Choć a teorii w diecie 1000 kcal nie ma całkowicie zakazanych produktów, to jednak ze względu na niską kaloryczność warto stawiać przede wszystkim na składniki, które są odżywcze dla organizmu. Z tego też powodu warto zrezygnować z alkoholu (który nie tylko ma mnóstwo kalorii, ale również pobudza łaknienie), suszonych owoców, przetworzonych produktów, pełnotłustych produktów mlecznych, produktów zbożowych ubogich w błonnik pokarmowy oraz słodyczy, słonych przekąsek i słodkich napoi.

Jakie efekty można osiągnąć, stosując dietę 1000 kalorii?

Stosując się skrupulatnie do zasad diety 1000 kalorii, w pierwszym okresie jej obowiązywania można zauważyć spadek masy ciała wynoszący nawet 2 kg tygodniowo. Należy jednak pamiętać, że utrata wagi związana jest przede wszystkim z tym, że dochodzi do utraty wody z organizmu, a nie tkanki tłuszczowej. W kolejnych etapach stosowania diety następuje utrata około 1 kg masy ciała na tydzień.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.